четвртак, 16. децембар 2010.

Sa druge strane insistiranja

Ove godine insistiram.
Insisitiram da okitimo jelku.
Ne zanima me što će je možda kuče oboriti.
Neće me mrzeti da je dižem i sastavljam.
Ne zanima me što nam je stan mali,
ne zanima me što će se u žurbi teže dolaziti do kupatila.
Insistiram. Okitiću Božićnu jelku.
Okitiću je zato što sam preživela.
Zato što moram, zato što mi je potrebno,
zato što ne znam da li ću vam ikada oprostiti, i ne znam da li ću vas ikada voleti kao nekada.
Sećate se, kada sam vam za Božić poklanjala pesme, kako je u njima pisalo da ste vi ti,
ti oblaci, ta spasilačka mreža,
a mreža je bila bušna i oblaci tmurni.
Ne znam za vas, ali ja sam preživela oluju.
I ja insistiram da okitim Božićnu jelku.
Kako je bilo divno, nekada, to ushićenje i naši dečji povici: "Jelka je stigla."
Mirisaće i biće nam lepo, posle ćemo je ugostiti u našem dvorištu.
Nekada je postojalo naše dvorište i naši nedeljni ručkovi.
Buljila bih u tu jelku satima i zamišljala da u njoj žive mali zeleni ljudi, da imaju čitav jedan njihov svet, da skaču sa kugle na kuglu, da se spuštaju niz ukrasne trake, da se jure, da se raduju.
U svašta sam verovala kada sam bila mala, i tako bih rado verovala opet.
Preživela sam i insistiram.
Ove godine kitimo Božićnu jelku.

5 коментара:

  1. Načini svoju jelku najvećom i okiti je božićnim čudima, a ne girlandama.

    ОдговориИзбриши
  2. Претпостављам шта би требало да значе ови редови мала Р!?

    Волио бих да се и ја могу сјетити нечега што ме је, некада толико радовало, као што је тебе некада радовала јелка! :)

    ОдговориИзбриши
  3. Ako mislim da ti mislish na ono na shta ja mislim da ti mislish da ja mislim, apsolutno si u pravu :D

    Hajde, hajde, sigurno postoji neki pandan jelci?

    ОдговориИзбриши
  4. Добро си мислила да сам ја мислио да си ти мислила оно што сам ја мислио да ти мислиш! :)

    Покушавам да се сјетим! :)
    Можда нешто из релативно скорије прошлости, није баш као јелка, али, нпр. знао сам са нестрпљењем очекивати примјерке Рукописа!

    ОдговориИзбриши