субота, 23. октобар 2010.

Sa druge strane novog srpskog filma

Sedim sa dragim mi koleginicama i drugaricama na kafi nakon odslušane trebine na temu "Novi srpski film". Srkućemo onu kafu i razmišljamo o svetloj nam budućnosti.
Maja se plaši da ubije dete, što joj mi generalno uvek preporučujemo, mislim u scenariju, jer se plaši da će zbog toga svoj rad učiniti potencijalno prilagodljivim tzv novom srpskom talasu. A šta je to novi srpski film? Pa nismo sigurne. Neki ljudi su tamo svašta nešto pričali oko dva sata. Pa te to može biti, a ne mora, pa te to je labava definicija, pa te nasilje, pa te neka plavuša krene da lupa o mizoginiji, pa se opet malo vrate na Žilnika, pa malo na Gorana Markovića, pa se javio nek stranac preko audio zapisa, ma svašta nešto. Ono što je nas uglavnom fasciniralo, pored silnog teorijskog znanja, je to što se podrazumevalo da su svi pomenuti filmovi umetnička dela jednakih vrednosti. Zapravo, u isti koš su stavljena dva filma, "Život i smrt porno bande", jedan ozbiljan film velikih umetničkih vrednosti i jedan "Srpski film".
Da priču ne bih dužila, i da se ne bih bavila "Srpskim filmom", predlažem da svi oni koji ga smatraju za umetničko delo, ozbiljno razmotre predlog genijalne dramaturškinje i fenomenalne ličnosti Tamare Antonijević, u cilju osvajanja filmskog sveta uključujući i onog dela na dnu zemljine kugle.

Tamara Antonijević

EKSPERIMENTALNI DOKUMENTARNI FILM O ŽIVOTINJAMA U DUHU NOVOG SRPSKOG TALASA

DIVLJA AUSTRALIJA
Ili kengur osvetnik

Pusta prerija sa niskim drvećem. KENGUR BR 1. skakuće tamo vamo. Brsti travu. KENGUR BR 2. mu prilazi, opauči ga svojim ogromnim kengurskim repom i siluje ga. KRICI KENGURA BR 1.
Nekoliko meseci kasnije. Beba kengur pokušava da izađe iz torbe KENGURA BR. 1. 20 minuta iz perspektive bebe kengura u mračnoj torbi. Ona se grčevito hvata za dlake, grize bradavice svog roditelja. KENGUR BR 1. ga davi svojim šapama, vadi iz torbe i veselo skače po njemu.
Mrtvo telo bebe kengura koje raznose lešinari. Čeprkaju mu oči. Vade mozak. Iznutrice. Raznose ih po drveću.
KENGUR BR 1. posmatra zalazak sunca. Brsti travu. Spazi jedno napušteno mladunče. Juri ga prerijom, hvata, ubacuje u svoju torbu i davi. Ono visi slomljenog vrata iz torbe. KENGUR BR. 1 veselo odskakuće u zalazak sunca.

p.s. U dogovoru sa producentima prelažem i nastavak- DIVLJA KINA (impotentni panda siluje pandice širom kine uz pomoć štapa od bambusa).

Predviđeni naslovi u novinama.
,,Inzvaredno dostiguće!’’
,,Neponovljiva saga o brutalnosti prirode!’’
Scenaristkinja srpskog ekperimentalnog filma o životinjama zatočena u štabu PETE.’’


Predviđena kritika internacionalnih festivala.

Divlja Australija je film koji predstavlja srpsku kinematografiju u potpuno novom ruhu. Mnogi je osporavaju, ali oni naravno ne shvataju njene prave vrednosti i promene koje donosi i način na koji uzburkava zapadnu kulturu. Ekperimentalni film o životinjama je još uvek neistaženo polje, a autor ovog filma ga koristi na neverovatan način. Metafora srpskog društva u kom svi skaču jedni po drugima, dave se u torbama i siluju više nego očigledna i predstavlja bunt protiv teokratije političkih partija. Svi koji kažu da ideja ne čini film i da film ne treba da ostane u okviru metafore očigledno ne razumeju pravila žanra o kom govorimo.

U potpisu- nekiteoretičar

2 коментара:

  1. Koji teoreticar? To je uzasno vazno.
    Poljubac Sari i Tamari, mojim omiljenim mladim koleginicama. <3 :)

    ОдговориИзбриши
  2. Koji teoretičar će pisati o Tamarinom budućem ingenioznom ostvarenju, ili koji teoretičari su pričali na trebini?

    <3 za slem mamu :) :*

    ОдговориИзбриши