понедељак, 26. октобар 2009.

Sa druge strane portviša

1.UVOD
Što imam sreće sa ovom studentskom zadrugom u poslednje vreme, ne bi čovek poverovao. Evo, baš sam danas nekom liku ribala kancelariju. Nisam uradila domaći za faks, pa reko, što da blejim tamo, ako mogu da zaradim koji dinar. Odradim to, i ko zna, možda i bude za depilaciju.

2. ČUDNI SU PUTEVI GOSPODNJI
Došla ja tamo. Ono neki lik, totalni gotivac. Pokazao nam površine koje treba opajati, kupio nam kafu iz grineta, i to veliku filter kafu sa mlekom, molim lepo. Koleginica, ko-čistačica mi je bila jedna jako fina devojka, takođe studentkinja. Bacismo se nas dve tu na posao. Ovaj lik petlja sa nekim papirima. Ja ribam metalnom žicom levo desno skidajući nalepnice koje su ostale od predhodne firme na ormaru, i nešto se mislim... "Jebem mu miša, 'oće li se ovo skinuti..." Pa trenutak tišine u glavi, a onda opet sine misao. "Pa nije bila luda ona moja profesorka biologije. Kada uvidi da od nekoga nema mnogo izgleda da postane naučnik, da mu da riba akvarijume i ostave u kojima su se nalazile tegle sa mrtvim, ispresovanim, prepariranim i osušenim životinjicama. Videla žena da ja ne mirišem onu Darvinovu teoriju, pa mi dala krpu u ruke. I eto. Kao da je znala. Pitam se šta sada radi? Muči neku novu decu, najverovatnije." Ribam ti ja tako, police, vrata, radijatore, kada me pita ovaj lik da mu preporučim neke filmove. (Pomenuh mu da studiram dramaturgiju.) Ja se odmah bacila na reklamiranje vesterna, pa nekako dođosmo na temu individualnosti, i on tu meni spomene da ima i manju izdavačku kuću koja objavljuje knjige koje se bave individualizmom. "A je l' te? Zanimljivo.", rekoh ja, i ispričam mu sve o novom scenariju koji pišem za fakultet, te se još i dogovorismo da mu ga pošaljem kada završim. Sumnjam da će od toga biti nešto, ali malo kritike nije na odmet. Eto, preko ribanja, do Džona Froda i Vejna, pa do mog scenarija. Čudni su putevi Gospodnji.

3. PORTVIŠ
Bleji onaj lik za stolom, radi nešto, stane pa progovori. "E bre, što je to čudno. Ja sam prvo pitao čistačicu firme do nas da mi ovo sredi, ona rekla da nema vremena, i sada to rade dve mlade, lepe i pametne devojke koje još i studiraju. I posle se žale ljudi, nema posla." U tom trenutku, koleginica ulazi sa krpom uznemirena. Ta ista nezahvalna čistačica ju je napušila što smo joj uprljale krpe, koje smo pozajmili od njih. "Draga moja čistačice, nisi ti čitala Marksa, vidim, inače nikada ne bi napala pripadnika sopstvene radničke klase.", pomislih u sebi. Uzeh krpu od koleginice, rekoh joj da ću to da sredim, i usput ponesoh portviš, da joj ga nabijem u..., ako zatreba. Nije bilo potrebe. Lepo smo se sporazumele.

4. NIJE SVE U BUREKU IMA NEŠTO I U SARMI
Završismo ribanje. Bogme trajalo dobra četiri sata i jače. Rastasmo se svi u miru i slozi. Ja crkla, jedva stojim na nogama a pritom i gladna. I razmišljam se gde u gradu ima dobar burek. I shvatim da ga nema. Jebene urbane face, jedu pice, jebale ih nindža kornjače, ili neka silna integralana testa, vidi se da ti prstom nisu makli u životu. Možda je burek izašao iz mode? Ali znajte, ko kaže da je burek nezdrav, laže. Burek je spas. Dobro, pomirih se ja sa tim. Uđem u krcatu trolu, krenem ka kući. Ljudi me stiskaju sa svih strana. Prebiram misli po glavi, tražeći neku koja će me održati u životu. I onda se setih. Keva je napravila sarme! Ne znam kakve ovo veze ima sa pričom, ali apelujem na pekare da se okrenu zaboravljenom bureku!
P.S. Mama hvala za sarme.

6 коментара:

  1. Strava. Mada lazes da ti nije isla biologija ali dobro...
    A za burek si samo trebala da pritisnes zelenu slusalicu na -VERENICA.
    E da, ne pohvalih dizajn. Za trud dobijas kartu za sajam, pod uslovom da pronadjes tatinu knjigu (onu sto ima najduzi naslov) i prelistas je praveci se da te zanima.

    ОдговориИзбриши
  2. Lazem, pijem, psujem, sejem smrt, kao da sam dete radikala. - ili tako neshto :)

    Jeeee, karta za sajam!

    Ja ocu Radovu knjigu da prelistam jer me stvarno zanima!

    ОдговориИзбриши
  3. Ovo je nesto najbolje sto sam u zivotu procitao!!!

    ОдговориИзбриши
  4. Hahahahahaha. Nije lepo shaliti se tako grubo!

    ОдговориИзбриши
  5. Tebra ovaj supur nije pročitao ni jednu knjigu u životu... Ha, ha, ha

    ОдговориИзбриши